Dersin Adı | Klinik Psikolojide Seçilmiş Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 431 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere klinik psikolojide seçilmiş deneysel, teorik ve pratik konular hakkında fikir vermek ve bu seçilmiş konulardaki bilgi ve becerilerini, teorik gelişmeleri ve uygulayıcıların etik sorumluluklarını geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders klinik psikoloji alanında seçilmiş konulardaki çağdaş deneysel bulguların ayrıntılı bir incelemesini sağlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Klinik Psikolojide Güncel Tartışmalar ve Gidişat | Pomerantz, A. M. (2023). Clinical Psychology Science, Practice, and Diversity (6th ed.). SAGE Publications Chapter 3 |
3 | Klinik Psikolojide Etik ve Mesleki Konular | Pomerantz, A. M. (2023). Clinical Psychology Science, Practice, and Diversity (6th ed.). SAGE Publications Chapter 5 |
4 | Klinik Görüşme | Pomerantz, A. M. (2023). Clinical Psychology Science, Practice, and Diversity (6th ed.). SAGE Publications Chapter 8 |
5 | Bilişsel Psikoterapi ve Farkındalık Temelli Terapiler | Pomerantz, A. M. (2023). Clinical Psychology Science, Practice, and Diversity (6th ed.). SAGE Publications Chapter 15 |
6 | Ara Sınav | |
7 | Terapiye İlişkin Eleştirel Düşünme I | Hupp, S. (2023). Pseudoscience in Therapy. Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 1 |
8 | Terapiye İlişkin Eleştirel Düşünme II | Hupp, S. (2023). Pseudoscience in Therapy. Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 1 |
9 | Tek Denekli Deneysel Araştırma Tasarımı | Kazdin, A. (2021). Research Design in Clinical Psychology (5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 8 |
10 | Araştırma için Ölçme Yöntemi Seçilmesi | Kazdin, A. (2021). Research Design in Clinical Psychology (5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 10 |
11 | Dikkat Edilecek Noktalar, Olumsuz Etkiler ve Tekrarlanabilirlik | Kazdin, A. (2021). Research Design in Clinical Psychology (5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 15 |
12 | Klinik Araştırma ve Etiğe Genel Bakış | Kazdin, A. (2021). Research Design in Clinical Psychology (5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 16 |
13 | Örneklerle Uygulamalı Etik | Kazdin, A. (2021). Research Design in Clinical Psychology (5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 17 |
14 | Bilimsel Araştırma Sonuçlarının Paylaşılması | Kazdin, A. (2021). Research Design in Clinical Psychology (5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Chapter 18 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kazdin, A. (2021). Research Design in Clinical Psychology (5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781108993647 ISBN: 9781108995214 Pomerantz, A. M. (2023). Clinical Psychology Science, Practice, and Diversity (6th ed.). SAGE Publications ISBN-10: 1071851950 ISBN-13: 978-1071851951 Hupp, S. (2023). Pseudoscience in Therapy. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN-10: 1009005103 ISBN-13: 978-1009005104 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 42 | |
Final Sınavı | 56 | ||
Toplam | 124 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | |||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | X | ||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | |||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | |||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | X | ||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest